Alicant

Można wyróżnić owoce mniej lub bardziej popularne. do tej drugiej grupy należą owoce jagodowe. Nie każdy potrafi przekonać się do ich specyficznego smaku, a jeszcze mniej osób zna ich prozdrowotne właściwości.
Owoce jagodowe zawierają mnóstwo witaminy C w postaci łatwo przyswajanej przez ludzki organizm. Trzeba tylko upewnić się, że kupione przez nas owoce pochodzą z ekologicznej uprawy albo z samego środka lasu. Lepiej nie jeść tych, które są nafaszerowane nawozami albo rosły przy ruchliwej drodze. Owoce jagodowe pomagają na szereg objawów, z którymi się zmagamy na co dzień: ciągłe zmęczenie, problemy z zasypianiem, drażliwość, podatność ma choroby. Nie zdajemy sobie sprawy że wszystkie te dolegliwości świadczą o awitaminozie, a lekiem na nią są właśnie m. in. porzeczki jagody, maliny, borówki leśne. Ponadto czarne porzeczki i jeżyny są idealnym źródłem witaminy A, która łagodzi dolegliwości ze strony wątroby oraz wpływa na prawidłowe widzenie. Badacze doszli też do wniosku, że owoce jagodowe korzystnie działają na jajniki i tarczycę, a nawet pomagają w leczeniu niektórych rodzajów nowotworów. Kuracja tymi owocami nie jest skomplikowana i nie jest droga. Wystarczy przez ok. 4 tygodnie jeść 0, 5 szklanki np. jagód dziennie (nie można dodawać cukru).


3 gatunki zbóż, po które warto sięgać dla zdrowia

Dobrze dobrane i odpowiednio przygotowane, mogą mieć zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Jakie zboża warto uwzględnić w swym menu? Oto 3 gatunki zbóż, dzięki którym nasza dieta stanie się ciekawsza i zdrowsza. Amarantus To zboże, stanowiące niegdyś podstawę diety Azteków, jest powoli odkrywane przez miłośników zdrowej diety. Amarantus to propozycja dla tych, którzy chcą wspierać swój organizm odpowiednią ilością minerałów oraz dostarczać mu odpowiednich ilości wartościowego białka. Amarantus ma bardzo dobry wpływ na stan układu pokarmowego, może też pomagać w utrzymaniu poziomu cholesterolu na odpowiednim poziomie. Dieta, w której biały ryż zostanie zastąpiony takim zbożem, będzie zatem dla każdego nas korzystnym posunięciem. Kasza gryczana Po kaszę gryczaną warto sięgać ze względu na znajdujące się w niej przeciwutleniacze oraz substancje mogące chronić nas przed alergiami. Dieta, w której będzie się regularnie pojawiać to zboże, pomoże nam w walce z zakrzepami, może też zminimalizować ryzyko wystąpienia takich chorób, jak zawał czy udar. Brązowy ryż O ile biały ryż nie jest zbyt dobrym dodatkiem do zdrowej diety, to o zaletach brązowego ryżu można opowiadać godzinami. Syci, dba o układ pokarmowy, pomaga utrzymać stężenie cholesterolu na odpowiednim poziomie – oto najlepsze cechy tego zboża. Dodatkowo znajdują się w nim przeciwutleniacze oraz błonnik, który pozwala na szybsze usuwanie z organizmu szkodliwych toksyn. Obecność produktów zbożowych to podstawa zdrowej diety. Jeśli postawimy na wartościowe zboża, możemy liczyć na to, że nasz organizm otrzyma wyjątkowo dobre wsparcie.
Okna dachowe Fakro, to obecnie najczęściej wybierane okna do domków jednorodzinnych.